21 maart, 22 maart, 23 maart en 24 maart. - Reisverslag uit Ada Fua, Ghana van Hanneke Goorbergh - WaarBenJij.nu 21 maart, 22 maart, 23 maart en 24 maart. - Reisverslag uit Ada Fua, Ghana van Hanneke Goorbergh - WaarBenJij.nu

21 maart, 22 maart, 23 maart en 24 maart.

Blijf op de hoogte en volg Hanneke

24 Maart 2013 | Ghana, Ada Fua

21 maart.
Ik was al weer vroeg wakker en ik verveelde me. We kregen van percy te horen dat onze headmaster richting de school liep. Dus Nienke Jorien en ik liepen ook maar even naar de school om te vragen wanneer de school weer begon en wanneer Jorien en Nienke afscheid konden nemen van de school. Hun gaan namelijk woensdag al weer naar huis. De headmaster vertelde dat maandag de school weer open ging en dat ze dan afscheid konden nemen. We vroegen ook gelijk even over de kleren die wij mochten laten maken van haar. Dus we gingen even met haar naar de naaister. Die van Jorien en Nienke waren al klaar omdat die al bijna naar huis gingen. Die van Emily Cherida en mij moesten nog gemaakt worden. Dat vonden we best jammer want we wilde graag een foto met de headmaster en ons in onze kleren. Maar toen vertelde ze dat ze maandag allemaal klaar zouden zijn. Dus ik ben benieuwd. We gingen weer naar huis om lekker te ontbijten. Thuis hebben we verder niet echt veel meer gedaan. Het was zelfs zo erg iedereen verveelde zich. Ik ben nog even langs de naaister geweest en ja hoor mijn broek was klaar! Aan mijn jurkje moest nog wat gebeuren maar die kan ik zaterdag ook op gaan halen. Thuis aangekomen brak de verveling weer uit. Toen kwamen we er ineens mee om verstoppertje te spelen. Nouja vooruit dan om de verveling een beetje uit de weg te gaan. heel het huis stond op zijn kop. Maar de verveling was wel weg. ’s avonds kwam Grace weer koken omdat het de laatste avond van Kyleigh was wilde ze graag nog een keer koken voor haar. Ze had heerlijke bananen gebakken met rijst en smak. We hebben nog gezellig allemaal spelletjes gespeeld.
22 maart.
Ik was weer vroeg wakker zoals gewoonlijk. Dus ik kwam op het idee om eiersalade te maken. Het was heerlijk al zeg ik het zelf, het was goed gelukt. Na een heerlijk ontbijt hadden we weer niks te doen. Uit verveling ging ik maar onze watchman vervelen. Hij kijkt namelijk heel graag CSI die hij op zijn laptop heeft staan. Ik bedacht me om die op mijn harde schijf te zetten en ze van zijn laptop te verwijderen. En ik heb zijn achtergrond ook nog vervangen door een veel leukere foto van Emily en mij. Toen hij thuis kwam wist hij al dat er iets aan de hand was. Hij starte zijn laptop en ik wilde even zijn gezicht zin. Hij was helemaal verbaasd, ik sloot me maar snel op in me kamer. Hij voert namelijk de hond ook nooit dus ik heb gezegd als jij die goed voert dan krijg je ze terug. Van de ene kant kon hij er wel om lache. Om 4uur hebben we afscheid genomen van kyleigh Percy ging met haar mee naar het vliegveld. Dus we kregen een andere watchman voor een tijdje. Het was wel een aardige jongen. ’s Avonds heeft Nienke weer eens heerlijk voor ons gekookt. We hebben tomaten soep op met een broodje knakworst! De stroom was inmiddels weer uitgevallen. En aangezien het dan heel warm is in onze kamers bedachten wij ons om met zijn alle in de woonkamer te gaan slapen. Alle matrassen versleept naar de woonkamer en daar lagen we dan. Percy kwam weer terug van het vliegveld en hij moest echt heel hard lachen. Hij dacht wat hebben hun nou weer gedaan. We hebben nog de hele avond liggen praten en om rond half 1 vielen we lekker in slaap.
23 maart.
Jorien en ik waren al wakker dus we gingen ons bed maar uit om ontbijt klaar te maken. We hebben weer eiersalade gemaakt voor iedereen, en we hebben lekker ontbeten met z’n alle. Daarna heb ik even mijn bed gewassen met de hand. Zo gaat dat hier in Ghana. Wat mis ik de wasmachine, je krijgt hier namelijk je vlekken er echt niet uit. Dus mama als ik terug ben dat wordt flink wassen! Na mijn wasje ben ik naar de naaister geweest om mijn jurkje op te halen. Hij was eindelijk klaar. Maar toen ik thuis kwam en hem aantrok bleek het onderjurkje toch te kort te zijn dus die kan ik dus weer terug brengen maandag. Thuis aangekomen moesten we snel omkleden want we gingen naar Maranatha toe. Daar hebben we lekker gezwommen en gegeten. En ja hoor we staan ook met een krokodil op de foto! (geen echte maar dat maakt niet uit) Rond 8uur begon het kampvuur. Daar hebben we 3 belgen leren ontmoeten die bij ons in de buurt wonen. We hadden afgesproken in de RubStone. Dus we gingen snel naar huis om ons om te kleden. Toen ik onze kamer binnen kwam zag ik Menno de MUIS lopen. Die horen we al 3dagen lang in onze kamer. Dus ik percy roepen en hij achter dat beest aan. Ik hielp hem even mee met zoeken tot dat dat beest over mijn voet heen kroop. Ik wilde de kamer uit maar mocht niet van percy want dan zou die eruit gaan en hij wilde hem doden. Dus ik ging maar op het bed toekijken en gillen. Cherida kwam ook de kamer binnen en mocht er ook niet meer uit. Wij stonden dus met zijn 2en gillend op het bed. En ja hoor hij had hem. Eindelijk de muis is weg! het duurde wel een uur dus wij moesten snel omkleden. Eenmaal aangekomen bij de RubStone was er niks te doen. De belgen waren er wel dus daar hebben we even gezeten en gedronken. Daarna zijn we weer naar huis gegaan. Het was al 1uur dus we gingen maar slapen weer met zijn alle in de woonkamer.
24 maart.
Vanochtend heb ik mijn kamer maar even opgeruimd. Het was zoon bende percy die had echt alles overhoop gegooid om die muis te pakken te krijgen. Mijn kleren lagen door heel de kast. Niet dat dat in Nederland anders is bij mij thuis maar dan nog. Daarna hebben we heerlijk ontbeten en zijn we naar het zwembad gegaan hier in de buurt. We hebben daar heerlijk genoten van het zonnetje en het zwembad. We hebben daar ook lekker gelucht. Een heerlijke cheese burger met frietjes! Daarna zijn we weer naar huis gegaan. We hebben de woonkamer even opgeruimd want het was weer een grote bende. We hebben onze bedden maar terug gelegd want morgen begint onze stage weer. Vanavond moeten we ons daar nog even op voorbereiden en dan kunnen we morgen eindelijk weer lessen gaan geven.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Hanneke

Ik ga 15 februari stage lopen in Ghana op een basisschool in Ada Foah. 3 mei kom ik terug, ik zal alle ervaringen en foto's op deze site zetten zodat jullie mij kunnen volgen.

Actief sinds 14 Nov. 2012
Verslag gelezen: 506
Totaal aantal bezoekers 26644

Voorgaande reizen:

20 Maart 2017 - 08 Juli 2017

Stage Indonesië

15 Februari 2013 - 03 Mei 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: