3 maart 4 maart 5 maart en 6 maart - Reisverslag uit Ada Fua, Ghana van Hanneke Goorbergh - WaarBenJij.nu 3 maart 4 maart 5 maart en 6 maart - Reisverslag uit Ada Fua, Ghana van Hanneke Goorbergh - WaarBenJij.nu

3 maart 4 maart 5 maart en 6 maart

Blijf op de hoogte en volg Hanneke

06 Maart 2013 | Ghana, Ada Fua

3 maart.
Vandaag hebben we niet veel gedaan. We hebben heerlijk in het zonnetje gelegen en in het zwembadje. Alleen nu ben ik toch wel een beetje rood geworden.. vanavond gaan we lekker pannenkoeken eten! Vandaag hebben we ook onze lessen voorbereid voor aankomende week.
4 maart.
Vandaag er weer vroeg uit om naar onze stage te gaan. we moesten eerst gaan marseren omdat woensdag steeds dichter bij komt. Daarna begonnen we met onze lessen. We hadden een leuke les op de planning. we hebben vandaag maar 2 klassen les kunnen geven aangezien ze weer gingen dansen en spelen de laatste uren. Emily die was ziek naar huis gegaan. De we moesten de lessen met zijn 2tjes doen. Het ging gelukkig allemaal goed het memorie spelletje vonden ze al helemaal leuk. De kinderen zijn allemaal zo enthousiast echt heel leuk om aan hun les te geven. Na onze stage hebben we niet veel meer gedaan. We zijn even naar het kerk huisje geweest want daar is een nieuw meisje bij gekomen vandaag. Daarna hebben we heerlijke broccoli aardappelen en vlees gegeten met kaas saus. Morgen wordt een lange dag dus vanavond ga ik maar op tijd naar bed.
5 maart.
Vroeg er uit om weer naar stage te gaan. de kinderen waren allemaal heel druk bezig. Ze moesten geld verdienen voor school. Ze moesten weer steentjes gaan dragen voor iemand anders en daar kon ze school geld mee verdienen. Daarna hebben de kinderen niet echt veel meer gedaan en om 12uur sloot de school al weer. Het klaslokaaltje is al helemaal af donderdag beginnen we met verven van het klaslokaaltje. Om 12uur natuurlijk snel naar huis om ons klaar te maken voor Chris Brown! Nienke was zo lief om voor ons allemaal spaghetti te koken. Om kwart over 3 stond de trotro voor de deur om te vertrekken naar Accra. In Accra aangekomen hadden we nog best honger dus we ging nog even een tosti halen bij Frankie´s. nouja even dat duur natuurlijk een half uur voor 10 tosti´s. met onze buikjes gevuld gingen we naar het stadion. Aan de buitenkant zag het er helemaal niet zo druk uit. Maar eenmaal binnen aangekomen werd het steeds drukker. Eindelijk mochten we het stadion echt binnen. Met veel geduw en getrek kwamen we eindelijk binnen. We hadden een mooi plekje gevonden aan de linker kant van het podium het waren allemaal zit plaatsen. Maar toen het corncert begon ging iedereen op zijn stoel staan. Cherida is best klein dus die kon niks zien. Ik zei tegen haar dat ze 2 stoelen op elkaar moest zetten en het werkte nog ook! Het voorprogramma was niet echt leuk we hebben van 8 tot half 12 op Chris Brown moeten wachten. Onze ogen vielen al bijna dicht maar daar was hij eindelijk! Wat een geweldige show! Het was zeker de moeite waard. Om 1uur ging Chris Brown weer weg de show ging nog wel door. Maar wij gingen alvast weg om de drukte voor te zijn. Eenmaal in de trotro viel al snel iedereen in slaap. Normaal doe je 2 uur over de reis van Accra naar Ada. Maar wij waren al binnen anderhalf uur terug. Het was namelijk rustig op de weg dus hij kon goed doorrijden. En dat was namelijk ook fijn voor ons dan konden we lekker ons bedje in!
6 maart.
Om 7uur ging de wekker al weer. Na 3 uurtje slapen kwam ik er niet zo gemakkelijk uit. Maar het moest want vandaag was Independence day. Alle scholen gaan dan marcheren en wij moesten met onze school mee marcheren. Het was ´s ochtends al best wel warm. Maar het is ons gelukt om een heel rondje te marcheren in de hitte. Alle mensen aan de kant die aan het kijken waren juichde allemaal en riepen Blefonno! Dat betekent blanke hier. Dat horen we bijna iedere dag. Na het marcheren zijn we lekker ons bed weer ingekropen. We hebben 3 uur lang geslapen. Heerlijk! Vanavond komt Grace koken en daarna gaan we naar de Rub Stone. Een discotheek hier in de buurt.

• 07 Maart 2013 - 21:36

Jarka:

Hee schat,

aaaah ik ben zo jaloers dat jij gewoon naar Chris Brown bent geweest!
    Super gaaf.
    Jullie hoeven niet eens naar het hotel om gratis te kunnen gaan zwemmen, jullie hebben zelf al kei groot zwembad bij, wel beter haha.
    Moesten jullie ook liedjes zingen tijdens het marcheren? heb me echt dood gelachen, iedereen kijkt je aan! haha.
    ben blij dat je het zo naar je zin hebt, wil je binnenkort even bellen want ik mis je! even bijkletsen hihi.
    Morgen ga ik gezellig even bij je mama langs!
    Zit je al veel aan de schijterij? toch niet alle weken net zo als mij?

Geniet er nog van, voor je het weet zijn die weken al weer om!
    xxxx Jarka.

• 07 Maart 2013 - 21:49

José:

Ha Hanneke,

Wat fijn dat je het op school en "thuis" zo naar je zin hebt.
    En dan ook nog een concert van Chris Brown meemaken. Geweldig hoor!
    Leuke foto's van de meiden waar je mee optrekt en ook van de kinderen.
    Het lijkt me heerlijk om na een ochtend school weer te relaxen in het
    zwembadje. En af en toe worden jullie dan ook nog eens verwend door Grace
    met een lekkere maaltijd.
    De natuur is hier een beetje van slag: 13, 14 graden en van het weekend weer onder
    nul!
    Ik zie dat je stageschool ook op je verslagjes reageert. Dat is ook leuk van ze.
    Wie weet willen de kinderen daarna ook wel het ballonnenspel en memory spelen.
    Hanneke, pas goed op jezelf, goed smeren en genieten!

Liefs, José