vertrek/aankomst - Reisverslag uit Ada Fua, Ghana van Hanneke Goorbergh - WaarBenJij.nu vertrek/aankomst - Reisverslag uit Ada Fua, Ghana van Hanneke Goorbergh - WaarBenJij.nu

vertrek/aankomst

Door: Hanneke van den Goorbergh

Blijf op de hoogte en volg Hanneke

17 Februari 2013 | Ghana, Ada Fua

WE ZIJN ER!
Vrijdag 15 februari vertrokken Emily Cherida en ik naar Ghana. Het afscheid op het vliegveld was wel even zwaar het was wel heel leuk dat mijn vriendinnetjes en broer ook ineens op het vliegveld stonden. Verassing!!! Na het afscheid begon het avontuur. Voor de eerste keer vliegen! Het ging allemaal goed en vond er eigenlijk niet veel bijzonders aan. Na een lange vlucht en veel wachten kwamen we in Acra aan. Het was er erg warm. We gingen met een trotro mee. Echt een heel oud busje in Nederland mag je er nog niet eens mee over de weg. Ik was een benieuwd hoe hard die chauffeur reed alleen de kilometer teller werkte niet. Na wat gegeten te hebben gingen we naar een groot winkelcentrum om een dongel en een sim kaart te halen. Daarna snel naar ons huisje om de andere meiden te ontmoeten. Na 2uur lang rijden waren we er eindelijk. De andere meiden zijn heel gezellig een groot kippen hok hier. Die dag hebben we verder niet veel gedaan. We waren nog moe van onze reis. Dus vroeg naar bed.
17 februari.
We hebben heerlijk geslapen alleen het was wel erg warm. We gingen met zijn alle een bootje huren. Toen kwamen ze ineens met het idee om een kano te huren. Dus wij een kano gehuurd. We stapte in alleen het was erg wankel. Toen we net wilde gaan roeien kwam er een man naar ons toe. Hij zei dat het heel gevaarlijk was en we niet moesten gaan tenzij je dood wilde. Dat wilde wij natuurlijk niet dus hup die bood aan de kant en die man opgebeld dat we toch een motor boot wilde. We hebben een uurtje rond gevaren alleen we hebben niet echt veel gezien. Het was wel even lekker uitwaaien. Daarna zijn we naar het zwembad geweest bij een hotel in de buurt. Heerlijk zwembad en ook heerlijk gegeten. Een hamburger met frietjes!!!!! ’s Avonds hebben we niet veel meer gedaan. We hebben even lekker bij elkaar gezeten en wat gekletst. En ge ezelt met kontje knal als je verloren had. Percy onze watchman vond het helemaal geweldig en deed vrolijk mee. Morgen moeten we er weer vroeg uit om kennis te maken op onze stage. 2 andere meiden uit het huis lopen daar ook stage. Nu ga ik lekker slapen en ik probeer morgen er weer een berichtje op te zetten.

• 18 Februari 2013 - 17:31

Naomi:

Lieve han
    Leuk om je 2e verslagje te lezen. Zo te lezen heb je nog niet zo heel veel gedaan behalve zwemmen en zonnen dan haha.
    Ik benieuwd naar je stage!!!
    Dikke kus, Naomi

• 18 Februari 2013 - 18:45

Zoë:

Ha poep!
    Daar is ie hoor, je eerste verslag vanuit Ghana!
    Fijn dat de reis je zo is meegevallen en dat je een leuke groep
    daar hebt in huis.
    Lekker dat jullie deze dagen nog even lekker niks te doen hebben
    en zoveel tijd om leuke dingen te doen, zoals met het bootje.
    Veel succes met je stage,
    we wachten weer op je volgende berichtje!
    Liefs Zoë

• 18 Februari 2013 - 18:51

Jarka:

Hee Hann!

Ben blij dat het vliegen mee viel!
    Leuk dat het een gezellige groep is, en bootje varen!
    Lekker rustig aan beginnen is altijd fijn, dus dan heb je lekker tijd om te zwemmen en frietjes te eten!
    Doe je Percy de groetjes van me?
    Ben benieuwd hoe het op je stage gaat zijn!
    XxX liefs Jarka

• 18 Februari 2013 - 19:37

Fenne:

Klinkt leuk Hanneke, al wat sensatie meegemaakt zo te lezen.
    Succes op stage, breng ze maar eens een lesje bij daar!

Succes nog met alles en vooral lekker genieten.

Liefs Fenne

• 18 Februari 2013 - 21:49

Harrie En Inge:

Hee nichtje,

Leuk om op de hoogte te blijven. Fijn dat het vliegen mee is gevallen. Maarre, friet met hamburger. Dat moet toch echt nog wel een lokale specialiteit zijn hoor. Lieke roept steeds maar dat ze je nu al mist. Ze heeft bij haar in de klas verteld dat haar nichtje naar Ghana is vertrokken. Ze hebben er daar meteen een miniprojectje van gemaakt dus dat was wel leuk.

Nou meisje, heel veel plezier en houdt ons maar op de hoogte!!

Groetjes uit Baol