Flores 22 juni t/m 24 juni. - Reisverslag uit Labuhanbajo, Indonesië van Hanneke Goorbergh - WaarBenJij.nu Flores 22 juni t/m 24 juni. - Reisverslag uit Labuhanbajo, Indonesië van Hanneke Goorbergh - WaarBenJij.nu

Flores 22 juni t/m 24 juni.

Door: Hanneke van den Goorbergh.

Blijf op de hoogte en volg Hanneke

24 Juni 2017 | Indonesië, Labuhanbajo

Donderdag 22 juni.
Rond 5uur werden we afgezet op het vliegveld in Bali. Jembar die begon zijn tocht weer terug naar huis in Bandung. Rond half9 kwamen we aan in Flores. Hier werden we opgehaald door iemand van het hotel. Bij het hotel aangekomen moesten we nog even wachten voordat we de kamer in konden. Die uurtjes hebben we doorgebracht aan het zwembad. Rond 12uur mochten we dan eindelijk naar onze kamer en wat had deze kamer een mooi uitzicht zeg. Vanuit ons balkon keken we uit over de zee en het zwembad van het hotel. Na snel onze spullen in de kamer gedropt te hebben zijn we beneden wat gaan eten en vervolgens gaan zwemmen. Rond half 4 werden we al weer opgehaald door Alfin, onze gids voor de komende 3 dagen. Hij nam ons mee naar de mirror cave en Silvia sea view om te genieten van de mooie natuur op Flores. Tijdens het rijden merkte ik al snel op dat Flores een heel ander soort eiland is dan Java en Bali. Flores is nog meer in de ontwikkeling en hier zie je meer armoeden voorkomen en krotjes waar mensen in wonen. Hierna zijn we richting Paradise bar gegaan om te genieten van de zonsondergang. Op de weg naar huis hebben we vervolgens heerlijk gegeten aan straat. Nouja mama heeft heerlijk gegeten.. We hebben namelijk vis op en daar ben ik niet zoon fan van en al helemaal niet als je de graten er nog zelf uit moet vissen en de vis je tijdens het eten gewoon zit aan te staren.

Vrijdag 23 juni.
Vandaag werden we rond 7uur opgehaald bij het hotel om aan onze boot tocht te beginnen. Hier blijven we ook een nachtje op slapen dus ook onze spullen moesten ingepakt worden. In de haven van Labuan Bajo lag onze boot. De eerst dag zijn we langs verschillende eilanden gevaren om te gaan snorkelen. Hier zag mama in eerste instantie heel erg tegen op om twee dagen te moeten vertoeven op een boot en het snorkelen vond ze ook geen succes. Gelukkig draaide ze al heel snel bij na onze eerste stop. Hier hebben we onder water prachtige vissen gezien en zelfs een zeeschildpad! Weer terug op de bood hadden we ook nog eens geluk dat we dolfijnen zagen. Deze zwommen wel wat verder weg, maar toch kan ik zeggen dat ik wilde dolfijnen heb gezien. Tussendoor hebben we ook nog een stop gemaakt op Padar eiland. Hier hebben we een flinke berg beklommen maar uiteindelijk konden we genieten van een prachtig uitzicht. Op de weg terug naar beneden zagen we tussen de trap ook nog een groene slang. Deze was lekker aan het uitbuiken van zijn maaltijd die hij gegeten had. Terug bij de boot aangekomen zijn we richting de overnachtingsplaats gevaren. Dit was bij een van de Komodo eilanden. Hier hebben we overnacht op de boot.

Zaterdag 24 juni.
Wat een verschrikkelijke nacht was dit zeg. Niet vanwege de golven maar vanwege de hitte en de airco die te koud was. Dus na een kort nachtje slapen werden we gewekt voor ons ontbijt. Tijdens het ontbijt zijn we richting het Komodo eiland gevaren waar we dan eindelijk de komodo’s te zien zouden krijgen. De komodo’s waren erg lastig te vinden maar gelukkig deed de gids die wij hadden erg zijn best om er eentje te vinden en dit lukte uiteindelijk gelukkig ook! Komodo’s zijn een soort grote hagedissen die alleen hier in Flores te vinden zijn. Na het bezoek aan de komodo’s mochten we even afkoelen in het water en hebben mama en ik onze snorkel spullen weer gepakt. Hier zijn we richting het roze strand gezwommen wat uiteindelijk helemaal niet zo roze is. Schijnt was het een aantal jaar geleden wel duidelijk te zien dat het een roze strand was. Hierna zijn we doorgevaren naar onze laatste stop. Een prachtig strand met een heldere zee waar we even konden bijkomen van ons avontuur. Rond 3uur was het dan weer tijd om terug naar Labuan Bajo te varen. We werden weer netjes bij het hotel afgezet en rond 7uur weer opgehaald om wat te eten. In de avond hebben mama en ik nog even nagepraat over dit mooie avontuur. Morgen begint er weer een nieuw avontuur in Bali. Rond 1uur vliegen we vanuit Flores richting Bali om daar van de omgeving te gaan genieten.

• 24 Juni 2017 - 18:18

José:

Wow, wat een supermooie, afwisselende reis. En wat een mooie foto's. Dat heb je goed geregeld, Hanneke! Geniet er samen van!

• 25 Juni 2017 - 08:57

Lian Vd Velden:

Dit is een reis die je nooit meer vergeet. Geweldig om dit samen te kunnen doen. Dit nemen ze je nooit meer af zo'n beleving.

• 25 Juni 2017 - 10:21

Ad En Joke Laurijssen:

Indrukwekkend, zou zo dit ook weer willen doen. Hartstikke fijn voor jullie.