Een lange reis. - Reisverslag uit Bandung, Indonesië van Hanneke Goorbergh - WaarBenJij.nu Een lange reis. - Reisverslag uit Bandung, Indonesië van Hanneke Goorbergh - WaarBenJij.nu

Een lange reis.

Door: Hanneke van den Goorbergh.

Blijf op de hoogte en volg Hanneke

22 Maart 2017 | Indonesië, Bandung

Maandag 20 Maart en Dinsdag 21 Maart.
Maandag 20 Maart ben ik rond 19uur vertrokken met het vliegtuig richting Istanbul om vervolgens over te stappen en door te vliegen naar Indonesië. Van Nederland naar Istanbul is gelukkig maar 3 uur vliegen en het overstappen was ook zo gevonden. Maar van Istanbul naar Jakarta is nog 11uur en 40 minuten vliegen. Wat was dat een lange zit zeg. Eindelijk aangekomen in Jakarta had ik gehoopt nog maar 3 uur in de auto te hoeven. Dit bleek helaas niet het geval te zijn vanwege het drukke verkeer. Op het vliegveld zelf had ik Jembar die mij kwam ophalen gelukkig zo gevonden. Hij kwam al zwaaiend en lachend naar me toe. Rond 19:00 (Indonesische tijd) stapte we de auto in om richting Bandung te rijden. Ik kreeg van veel mensen de vraag wat mijn eerste indruk was van Indonesië. Nou mijn eerste indruk was nat en donker. Tijdens de terugreis heeft het de hele tijd geregend. In mijn nieuwe/tijdelijke huisje aangekomen heb ik kennis gemaakt met Sukira. Het brood lag al klaar, speciaal voor mij want hun eten alleen rijst. En mijn bedje was ook al opgedekt. Rond half 2 kon ik dan eindelijk mijn bedje in om te gaan slapen.

  • 22 Maart 2017 - 12:47

    Wilma :

    Hoi hannie leuk om zo mee te genieten van jou stage veel plezier xx

  • 22 Maart 2017 - 15:05

    Harrie En Inge:

    Hee schattie, Zal best dat het een lange zit was. En weinig geslapen... nu even bijkomen. Geniet er van meisje.

  • 22 Maart 2017 - 15:14

    Naomi:

    Hi han! Wat goed om te horen dat je veilig bent aangekomen. Nu kan het avontuur echt gaan beginnen! Heel veel plezier en geniet ervan! Xxx

  • 22 Maart 2017 - 16:51

    José:

    Hé Hanneke,
    Wat een vermoeiende reis is dat geweest. Bijna een etmaal rond dus! Nat en donker, bij een temperatuur zo rond de 30 graden, denk ik. De regen kan er met bakken uit de lucht vallen, maar hopelijk klaart het ook weer snel daarna op. Geniet eerst maar van je eigen optrekje, de mensen daar, de natuur en het lekkere eten. Veel plezier!

  • 22 Maart 2017 - 17:36

    Zoë :

    Goed om te horen dat je veilig bent aangekomen! Hopelijk blijft het niet nat en donker, want dan hebben we het hier nog beter getroffen. Hopelijk ben je snel gewend aan je plekje voor de komende maanden. X

  • 22 Maart 2017 - 17:36

    Zoë :

    Goed om te horen dat je veilig bent aangekomen! Hopelijk blijft het niet nat en donker, want dan hebben we het hier nog beter getroffen. Hopelijk ben je snel gewend aan je plekje voor de komende maanden. X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Hanneke

Ik ga 15 februari stage lopen in Ghana op een basisschool in Ada Foah. 3 mei kom ik terug, ik zal alle ervaringen en foto's op deze site zetten zodat jullie mij kunnen volgen.

Actief sinds 14 Nov. 2012
Verslag gelezen: 706
Totaal aantal bezoekers 26623

Voorgaande reizen:

20 Maart 2017 - 08 Juli 2017

Stage Indonesië

15 Februari 2013 - 03 Mei 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: