26 april, 27 april en 28 april - Reisverslag uit Ada Fua, Ghana van Hanneke Goorbergh - WaarBenJij.nu 26 april, 27 april en 28 april - Reisverslag uit Ada Fua, Ghana van Hanneke Goorbergh - WaarBenJij.nu

26 april, 27 april en 28 april

Blijf op de hoogte en volg Hanneke

28 April 2013 | Ghana, Ada Fua

26 april.

Het had vannacht heel hard geregend. S’ochtends regende het ook. Dus we hadden maar besloten om niet naar stage te gaan aangezien er toch geen kinderen zouden zijn. Heel de dag was het niet zulk lekker weer. Dus we hebben lekker op de bank gehangen en films gekeken. ’s Avonds heeft lyan heerlijke lasagne gemaakt. Een van de jongens van het andere kamp kwam ook eten omdat hij helemaal gek is van lasagne. ik ben maar op tijd naar bed gegaan aangezien we de volgende dag er weer vroeg uit moesten. Want we gaan weer naar de grote markt in accra.

27 april.

Rond half 9 gingen we ons bedje uit om ons klaar te maken voor een dagje accra. We hebben maar een taxi genomen naar accra aangezien een trotro heel lang duurt en ook duurder is. De taxi chauffeur was een neef van percy. de neef van percy was de hele dag met ons mee. We hebben weer leuke spullen gekocht op de markt voor thuis. Sommige mensen op de markt die zijn echt heel vriendelijk maar andere die kunnen echt aandringen van je moet kijken en je moet iets kopen. Het afbieden is het leukste van allemaal. En ik moet zeggen ik heb tot nu toe nog alles gekregen voor de prijs die ik wilde. Na de markt zijn we nog even snel boodschappen gaan doen in de accra mal. Thuis aangekomen hebben we heerlijke soep gegeten met stokbrood. ’s Avonds heb ik lekker een filmpje gekeken en ben ik weer op tijd naar bed gegaan.

28 april.

Ik was weer vroeg wakker want de stroom was weer eens uitgevallen zoals gewoonlijk.. ik ben mijn was maar gaan doen. Waarschijnlijk voor de aller laatste keer in Ghana. Wat ben ik blij als ik weer een wasmachine heb en alle vlekken er weer uit gaan. Rond 12uur zijn we richting Charley’s gegaan. We hebben daar lekker gezwommen en van het zonnetje genoten. Rond 4uur zijn we terug naar huis gegaan omdat we ons verveelde. Thuis heb ik even mijn kast opgeruimd en alles wat ik niet meer nodig zou moeten hebben in mijn koffer gedaan. ’s Avonds hebben we lekker op tijd gegeten. We hebben heerlijke tomaten soep op met een heerlijk kipburger. Vanavond gaan we niet veel meer doen. Morgen gaan we naar maranatha de stage plek waar de 2 andere studenten uit het huis stage lopen. Daar houden we ook een kinder vakantie week. Hopelijk lukt het daar wel.

  • 29 April 2013 - 07:56

    José:

    Hallo Hanneke,

    Dit was één van je laatste verslagjes van jullie Ghana-avontuur denk ik.
    Volgens mij heb je het prima naar je zin gehad en kom je nu ook weer graag naar huis.
    Leuk om dan iedereen weer te zien en je verhalen te kunnen vertellen.
    Iedereen maakt zich op voor de troonswisseling. De kranten staan er vol van! Dat wordt feesten vanavond op koninginnenacht en morgen natuurlijk. Drink er in Ghana maar een wijntje op, Hanneke.
    Hanneke, stop iedere dag maar wat in je koffer, zodat die vrijdag klaar staat om mee terug naar Nederland te vliegen. Ik denk wel dat die uitpuilt met van alles wat je gekocht hebt in Accra.
    Nog veel plezier met je huisgenootjes, de kids en vrienden die je er gemaakt hebt. Deze ervaring heb je toch maar mooi meegenomen.
    En als je thuis bent, zie ik je weer heel graag! Tot gauw enne........................ pas goed op jezelf!

    XXX José

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Hanneke

Ik ga 15 februari stage lopen in Ghana op een basisschool in Ada Foah. 3 mei kom ik terug, ik zal alle ervaringen en foto's op deze site zetten zodat jullie mij kunnen volgen.

Actief sinds 14 Nov. 2012
Verslag gelezen: 284
Totaal aantal bezoekers 26617

Voorgaande reizen:

20 Maart 2017 - 08 Juli 2017

Stage Indonesië

15 Februari 2013 - 03 Mei 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: