30 maart, 31 maart, 1 april en 2 april - Reisverslag uit Ada Fua, Ghana van Hanneke Goorbergh - WaarBenJij.nu 30 maart, 31 maart, 1 april en 2 april - Reisverslag uit Ada Fua, Ghana van Hanneke Goorbergh - WaarBenJij.nu

30 maart, 31 maart, 1 april en 2 april

Blijf op de hoogte en volg Hanneke

02 April 2013 | Ghana, Ada Fua

30 maart.
Gisteren avond waren we om half 4 thuis. Dus vanochtend moesten we er best vroeg uit omdat we in de moerassen wilde gaan varen. Maar omdat ik de laatste tijd al zo slecht sliep heb ik besloten om thuis te blijven en wat slaap in te halen. De rest was rond half 1 weg, toen ben ik in me bed gaan liggen en heb ik tot half5 geslapen. Dus die slaap had ik wel even nodig want ik voelde mezelf ook meteen een stuk beter. Lyan en ik waren nog maar met zijn 2tjes thuis. We hadden ontzettende honger maar de rest was nog niet thuis. Dus wij hebben maar lekker een soepje met knakworstjes gegeten. Rond 7uur kwamen ze thuis hoor. Met 2 enorme krabben. Die wilde ze gaan opeten. Alleen percy weet niet hoe je ze klaar moet maken dus we gaan ze een andere keer eten. De andere hadden ook even snel rijst gegeten en daarna zijn we naar de rubstone gegaan. Daar zouden die jongens ook komen die we laatst hadden ontmoet. Hun vroegen of wij na de rubstone bij hun wilde komen zwemmen. Wij gingen wel mee hoor. Bij hun aangekomen mochten we eerst niet binnen van de bewaking. Maar na wat telefoontjes mochten we eindelijk binnen. Ze hebben echt een heel groot zwembad met bar en alles erop en eraan. We hebben lekker gezwommen tot een uurtje of 4. Daarna kwam onze watchman ons halen om naar huis te gaan. uiteindelijk lagen we om half5 in bed.
31 maart.
Vrolijk Pasen iedereen! We hadden een heerlijk paas ontbijtje, en we hebben ook eieren geverfd en het huis wat versierd. Helaas geen chocoladen eieren voor ons want die smelten hier zo. Vooral vandaag het is namelijk niet normaal hoe warm het is. Na het eten hebben we even lekker rustig aan gedaan. Rond 4uur zijn we richting het voetbal veld gelopen bij ons in de buurt omdat de jongens die we ontmoet hebben daar een wedstrijd gaan spelen. En ja hoor ze hadden gewonnen! Ze vertelde dat het geen pretje was om te voetballen in het zand. Ze hebben hier namelijk zand voetbalvelden. Met allemaal kuilen erin. Na de voetbal wedstrijd zijn we door een van de jongens met hun privé chauffeur naar huis gebracht. Wat een luxe hier in Ghana! Daarna hebben we maar even snel spaghetti gemaakt en gegeten. Na het eten hebben we ons opgefrist en zaten we klaar om weer een avondje naar de RubStone te gaan. we zaten buiten aan de tafel en ja hoor de stroom viel uit. Het vlitste buiten ook nog eens enorm, maar dat hield ons niet tegen. We zijn naar de rubstone gelopen waar de andere jongens ook waren. Toen we net zaten begon het echt heel hard te regenen. Na een kwartiertje hield het gelukkig al weer op. We hebben daar tot 12uur even gezellig wat gedronken en gepraat met elkaar. Thuis aangekomen moest ik alles op gevoel doen, mijn zaklamp is namelijk stuk..
1 april kikker in je bil!
Ik was al weer vroeg wakker omdat de stroom het niet deed en het was snik heet. De andere waren ook al vroeg hun bed uit dus we hebben lekker ontbeten met zijn alle. Vandaag staat er nog niet veel op de planning. in de avond willen we wel naar Maranatha gaan daar is dan een heel groot feest. Overdag zijn we maar even naar de naaister geweest die had nog een broek van mij liggen die klaar was. En ik had al weer nieuwe stofjes gekocht om iets leuks van te laten maken. Daarna hebben we het zwembadje schoon gemaakt en zijn we er lekker in gaan liggen. Rond 4uur hadden we het gehad en gingen we binnen ons vervelen. Tot dat we erachter kwamen dat heel de keuken onder was gelopen. Dat werd dus dweilen. De kraan had blijkbaar te lang aangestaan. Daarna hebben we nog even snel boodschappen gedaan voor het avond eten. Ik bedacht me om heerlijke kool met een lekker groenten sausje te maken. ’s Avonds heb ik dus gekookt. Percy zou ook mee eten maar die was er nog niet. Het smaakte heerlijk. We hadden nog geen grappen uitgehaald met 1 april dus we dachten percy even in de maling te nemen. We hebben al het eten wat voor hem over was in de keuken gezet, en we hebben een bordje met 3 koekjes voor hem neergezet. Hij kwam thuis en hij was helemaal verbaasd. Nu dat hij zijn koekjes op had kwamen we met het echte eten aan. Na het eten hebben we ons snel omgekleed en zijn we weer naar de rubstone gegaan. Het was namelijk groot feest vanavond. Rond 11uur kwamen Lyan en haar moeder ook even langs. Haar moeder is vandaag aangekomen in Ghana ze blijft 3 weken. Na een gezellig avondje zijn we maar op tijd terug naar huis gegaan, aangezien we de volgende dag gewoon naar school moesten. Toen we thuis aankwamen zag ik snel een muis naar de keuken lopen. Dus ik snel de deur dicht gedaan van de kamer en percy geroepen. Hij heeft de muis gevangen en gedood gelukkig zat ie niet weer in onze kamer.
2 april.
’s Ochtends ging de wekker al weer vroeg. Het was gewoon koud. Het regende ook. Wij hadden gegeten en stonden klaar om te gaan. Maar het regende nog steeds. Dus ik heb even de headmaster gebeld om te vragen of het goed was als we kwamen als de regen gestopt was. Dat vond ze prima dat deed ze zelf namelijk ook. Het regende namelijk echt heel hard. Dus wij hebben even gewacht tot een uur of 10 tot dat het eindelijk stopte. Wij snel onze spullen gepakt om naar onze stage te gaan. op stage aangekomen hebben we niet veel meer gedaan aangezien we de 3 klassen geen les konden geven in zoon korte tijd. Dus we hebben maar even naar wat lessen gevolgd en met de kinderen gespeeld. Want om 1uur ging de juf maar even naar Kasseh toe naar de markt. Dus we hebben daar nog een uur met de kinderen gezeten. Thuis aangekomen moesten we echt boodschappen doen dus dat hebben Cherida en ik maar even gedaan. Daarna was het al weer etenstijd dus we zijn lekker naar brightese spot gegaan. Daar heb ik weer lekker een frietje met kip op. En het lekkerste was wel de amirikaanse friet saus. Die had de moeder van Lyan meegenomen uit Nederland! Na heerlijk gegeten te hebben, hebben we nog even wat verslagen gemaakt op onze laptop en zijn we snel ons bedje ingekropen.

  • 03 April 2013 - 16:04

    Jarka:

    Haii schat,
    Die jongens moet je maar te vriend houden dan, kan je gratis zwemmen!
    Volgens mij heb je al veel kleren laten maken! ben benieuwd.
    Watjes, dat je niet door de regen gaat lopen, kon je je haar toch wassen. Even shampoo mee nemen! hihi
    Nog maar een paar weekjes en dan ben je al weer terug!
    Maar we gaan een keer weer eens een kijkje nemen. haha.
    liefssss, Jarka.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Hanneke

Ik ga 15 februari stage lopen in Ghana op een basisschool in Ada Foah. 3 mei kom ik terug, ik zal alle ervaringen en foto's op deze site zetten zodat jullie mij kunnen volgen.

Actief sinds 14 Nov. 2012
Verslag gelezen: 281
Totaal aantal bezoekers 26630

Voorgaande reizen:

20 Maart 2017 - 08 Juli 2017

Stage Indonesië

15 Februari 2013 - 03 Mei 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: