7 maart en 8 maart - Reisverslag uit Ada Fua, Ghana van Hanneke Goorbergh - WaarBenJij.nu 7 maart en 8 maart - Reisverslag uit Ada Fua, Ghana van Hanneke Goorbergh - WaarBenJij.nu

7 maart en 8 maart

Blijf op de hoogte en volg Hanneke

08 Maart 2013 | Ghana, Ada Fua

7 maart.
Vandaag hadden we lekker een dagje vrij, maar we gingen toch naar school. We gingen de muren verven waar de muren zijn geplamuurd. Loes en Lyan ook uit het huis hielpen ons mee. De witte verf was op dus we moesten ook even snel naar Kasseh. Daar hebben we snel wat verf gekocht en nog wat boodschappen. Snel weer terug naar de school alleen we hadden een hele zware pot met verf. Maar gelukkig kwamen we een leraar tegen van de school en die hielp ons. Het begon al donker te worden dus we stopte maar. Thuis aangekomen bleek de stroom nog steeds uit te zijn. Dus dat werd koken in het donker.. ’s avonds kwamen er 2 meisjes uit het andere huis langs. Toen ze aankwamen bleek dat er een van hun in de goot was gevallen op straat. Aangezien de stroom uit was zag je ook niet echt veel op straat. Ze kwam hier helemaal huilen aan en ze was bang dat ze een straat ziekte kreeg. Wij hebben de wond schoon gemaakt. En na een paar minuten was ze weer de oude. Morgen hebben we womans day. Wat we precies gaan doen weten we nog niet dus ben benieuwd. We hebben in ieder geval al een mooi shirt dat we morgen aan kunnen doen gekregen. Alle vrouwen dragen dat op die dag.
8 maart.
Om 8uur moesten we op onze stage zijn. Loes en Lyan gingen weer verder met verven en tekeningen maken op de muur. Rond 9uur vertrokken we richting het park want daar begon de womans day. Daar verzamelde ook de andere vrouwen die mee deden. Het waren allemaal leraressen. Iedereen was er we kregen een bord in onze handen met teksten erop dat vrouwen gelijk zijn als de mannen. Met een bandje achter ons liepen we zo een rondje. Daarna gingen we naar de kerk toe. Daar waren 4 vrouwen die een mode show gingen geven. Het waren niet de mooiste vrouwen. Foto’s volgen nog. Na 2uur lang in de kerk gezeten te hebben waren we allemaal klaar. Thuis aangekomen was de stroom nog steeds uit. Het is al 24uur lang uit. Dus er was ook geen water.. dus dat werd douche in het zwembadje. Na een heerlijke douche moest ik met percy mee de banden van de fietsen plakken. Hij ging mij leren hoe ik dat moest doen. Na 3 banden geplakt te hebben moesten we nog snel boodschappen doen voor morgen. Morgen gaan we namelijk een weekendje weg naar de touwbruggen en slave forten. In de winkel vroeg de eigenaresse of wij haar kind mee naar Nederland wilde nemen. Ik zei namelijk dat ik het een heel schattig kindje vind. Ze vroeg ook aan mij of er meer vrienden waren die een kindje mee wilde namen. Okal was ze heel schattig ik heb haar toch niet meegenomen. Zou het wel willen het was zoon schatjee! Thuis aangekomen stond het eten al klaar. Eindelijk was de stroom weer aan gegaan! Vanavond moet ik met tas inpakken voor het weekend weg. voor de rest ga ik niet veel doen.

  • 09 Maart 2013 - 14:57

    Josephine:

    Hoi Hanneke,

    Heel mooi om jouw reisverslagen te lezen.
    Ik denk dat je veel werkervaring op doet.
    En om gaan met stroom die uitvalt. knap hoor!
    Een trotro, is een soort Jeep?

    Morgen gaan de jongens.... naar Rijckevorsel.

    Hanneke tot de volgende keer!

    vgr. Josephine en Frank.

  • 09 Maart 2013 - 20:59

    Dorothé:

    Leuke verhalen om te lezen. Fijn dat je het zo naar je zin hebt. Heel veel plezier met het uitstapje naar de touwbruggen en slaven fort.
    Liefs Dorothé

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Hanneke

Ik ga 15 februari stage lopen in Ghana op een basisschool in Ada Foah. 3 mei kom ik terug, ik zal alle ervaringen en foto's op deze site zetten zodat jullie mij kunnen volgen.

Actief sinds 14 Nov. 2012
Verslag gelezen: 311
Totaal aantal bezoekers 26624

Voorgaande reizen:

20 Maart 2017 - 08 Juli 2017

Stage Indonesië

15 Februari 2013 - 03 Mei 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: