28 februari 1 maart en 2 maart - Reisverslag uit Ada Fua, Ghana van Hanneke Goorbergh - WaarBenJij.nu 28 februari 1 maart en 2 maart - Reisverslag uit Ada Fua, Ghana van Hanneke Goorbergh - WaarBenJij.nu

28 februari 1 maart en 2 maart

Blijf op de hoogte en volg Hanneke

02 Maart 2013 | Ghana, Ada Fua

28 februari.
Cherida was nog steeds niet helemaal beter dus die ging vandaag weer niet mee naar stage. We hadden vandaag weer een hele leuke les op de planning staan met ballonnen. We kwamen op stage aan en ze vroegen of wij mee wilde marcheren. Dat deden we maar iedereen lachte ons uit. Aan het einde vroegen ze of we de groep wilde leiden op 6maart. Dat doen we maar niet het zag er namelijk niet uit. We konnen beginnen met onze lessen. Emily was ook niet zo lekker dus ik moest al de 3 lessen in me eentje doen. De kinderen vonden het geweldig. We hadden ballonnen opgeblazen voor de kinderen. Ze moesten eerst allemaal zeggen welke kleur ze hadden. Na 100 keer de kleuren van de ballonnen opgenoemd te hebben gingen we een spelletje doen. We bonden de ballonnen aan de voeten van de kinderen met touw. We deden het spelletje dat je elkaars ballonnen kapot mocht trappen maar probeer je eigen ballon heel te houden. Wie als laatste zijn ballon heel houd heeft gewonnen. De kinderen vond het helemaal geweldig. De laatste 2 klassen helemaal dat was namelijk een beetje uit de hand gelopen. Ballonnen vinden ze helemaal geweldig op de school ze willen er allemaal in. Ze kwamen namelijk ook naar mij toe voor een ballon. Als we klaar waren met de lessen hielpen we Jorien en Nienke even met verven. Voor de rest hebben we niet veel gedaan om 12uur waren we al weer klaar omdat ze naar het park gingen. Thuis hebben we niet veel meer gedaan. We hebben wel even naar de voorbereidingen gekeken voor morgen want dan hebben we namelijk sportdag die wij georganiseerd hebben. Ben benieuwd wat ze er van vinden. Vanavond hebben we een spelletjes avond we gaan twisteren en nog veel meer! Morgen er weer vroeg uit om alles klaar te zetten op onze stage. Een huisgenootje van ons slaapt vanavond buiten. Die kan niet meer tegen de hitte dus ze bedacht zich dan ga ik maar buiten slapen. Dus we hebben haar klamboe in de boom gehangen en haar matras naar buiten gesleurd.
1 maart.
Vandaag moesten we er nog vroeger uit als normaal. We moesten allemaal dingen klaarzetten voor de sportdag. Cherida was gelukkig weer beter dus die kon ook weer mee. Nadat we alles klaar hadden gezet riepen ze ons om weer mee te doen aan de mars. Dus wij gingen weer marseren. Ze willen dus echt dat wij mee gaan doen 6maart. Dus dat doen we dan maar ook. We worden waarschijnlijk wel uitgelachen dan maarja. Na het marseren begon de sportdag. Ze moesten met een klas naar een onderdeel toe. We hadden voetballen, bowlen, touwspringen, kat en muis spel, touwtrekken en skippyballen. Ze vonden het allemaal helemaal geweldig! Ze deden allemaal heel actief mee. Zelfs de leraren deden mee. Om 12uur waren we klaar en toen mochten we al meteen naar huis. De school ging sluiten. Alle spullen mocht de school hebben. Ze vroegen zelfs om meer spullen. Thuis aangekomen hebben we het zwembadje schoon gemaakt en de was gedaan. Daarna ben ik even met chantalle suze en kayleigh naar zee geweest. De zee hier is best gevaarlijk, als je niet uit kijkt wordt je zo meegesleurd. Daarna ben ik nog even in het zwembadje gegaan even lekker afgespoeld. Vanavond gaan we gezellig met het hele huisje uit eten.
2 maart.
Om half 9 moesten we allemaal klaar staan om naar Acra te gaan naar de grote markt. Na 2uur rijden over de wegen met allemaal gaten waren we er eindelijk! We stopte eerst bij een groot winkelcentrum oom te pinnen. Daarna de trotro weer in om naar de markt te gaan. In de trotro zagen we een bord van chris brown. Hij komt hier optreden op 5 Maart. En jaa hoor wij hebben VIP kaarten voor Chris Brown! We waren eindelijk bij de markt. Daar zijn we eerst naar een djembee winkel gegaan. Daar hebben we een lesje djembee spelen gekregen. Vervolgens hebben we een beetje lekker rond gesnuffelt daar. Die mensen daar zijn heel iritant ze raken je allemaal aan en komen naar je toe je moet van alles van ze kopen. En als je nee zei bleven ze nog een kwartier achter je aan lopen. Met een trotro vol gingen we weer naar het grote winkelcentrum om nog boodschappen te doen. Op de markt heb ik echt hele leuke spullen gekocht. Thuis aangekomen hebben we alle tassen uit de trotro met slepen, het waren er namelijk echt heel veel. We hebben even inkopen gedaan hoor. Morgen staat er nog niks op de planning, lekker een rustig dagje wordt het denk ik.

• 04 Maart 2013 - 08:50

Naomi:

Lieve Han,

Echt super leuk dat jullie een sportdag mochten organiseren! Was het niet snik heet om te gaan sporten haha??
    Ik ben echt stik jaloers op je, dat je naar Chris Brown kan. Kwam tie ook maar een keer in Breda..
    Kun je wel een beetje zwemmen in de zee dan? Niet mee gesleurd worden dan he, anders kom je helemaal niet meer terug! ;)
    Ik zit nu lekker op school en zal is even op gaan letten.. Heel veel plezier!

Liefs xxxx

• 05 Maart 2013 - 11:42

Groep 5 Van Basisschool De Burchtgaarde:

Hallo juffrouw Hanneke,

Hoe gaat het?
    Hoe warm is het vandaag in Ghana?
    Is het daar leuk?
    Zijn de kinderen ook aardig?
    Welke woorden ken je al in het Ghanees?

We zijn heel blij als je weer terugkomt na de mei-vakantie! Een van de kinderen heeft een beugel.

Groeten van iedereen!!!!!!!

• 06 Maart 2013 - 08:49

Zoë:

Ha lieve Han,

Zo te horen heb je allemaal weer leuke dingetje meegemaakt daar!
    En fanatiek hoor, sportdag in dat warme weer daar!
    Verder wordt dit een kort berichtje, want ik heb je natuurlijk al veel gesproken op de facebookchat en ik word zo anders van de computer afgetikt door mijn docent denk ik, haha.
    Ben echt benieuwd hoe het bij Chris Brown is geweest, echt super dat je daar heen kon!
    Hopelijk heb je allemaal leuke dingetjes gevonden op de markt
    en heb je weer heel veel foto's gemaakt!

Liefs